Menu

Uw KPI's

Goede communicatie tussen uw organisatie en uw klant en/of leverancier is, naast het leveren van een goed product of dienst, essentieel voor het succes van uw organisatie. De communicatie zorgt ervoor dat u uw product/dienst verkoopt, een klant voor u kunt winnen en een bestaande klant kunt behouden.  Om dit schematisch te bekijken kunt u deze link volgen.

 Zowel aan de inkopende als de verkopende kant speelt het spanningsveld "what's in it for me?"

  • De klant heeft de behoefte aan een product/dienst. Hij heeft of krijgt tijdens de communicatie de verwachting dat uw product/dienst in overeenstemming is met de geboden kwaliteit. Tevens verwacht uw klant dat wanneer er iets fout gaat met het product of dienst, dat dit dan snel en correct door uw bedrijf wordt opgelost.
  • Uw bedrijf moet omzet maken om te overleven, winst maken om te groeien en u wilt de bestaande klanten aan u binden en nieuwe klanten aantrekken. Binnen dit spanningsveld ontstaat er in de communicatie een drietal gebeurtenissen, namelijk:
  • uitwisselen van informatie Voorbeelden: wat kost het, wanneer kunt u leveren, hoe ziet het product eruit, wat krijg ik voor mijn geld geleverd, wat is de garantie, etc.
  • onderhouden, opbouwen of uitbouwen van een klantrelatie. Voorbeelden: het regelmatig onderhouden van contact met uw klant via diverse communicatiekanalen, het aanbieden van producten die aansluiten op reeds afgenomen producten/diensten, pro-actief de klant op producten of diensten attenderen, etc.
  • managen van de klantervaring. Voorbeelden: brieven moeten helder en goed leesbaar geschreven zijn, de klant moet vriendelijk en correct te woord worden gestaan, uw bedrijf kent exact de communicatie- en verkoophistorie van uw klant en laat dit gedurende het contact ook blijken, korte wachttijden en snelle beantwoording van vragen, etc.

De logistieke processen van uw organisatie moeten ervoor zorgen dat het juiste formulier of de data op het juiste moment bij de juiste medewerker ligt, in fysieke of digitale vorm. Dit moet dan ook nog gebeuren tegen een marktconform tarief binnen een effectief en efficient proces. De Data en Documenten zijn het middelpunt binnen al deze processen.

Zij bepalen dus in feite het succes en onderscheidend vermogen van uw organisatie.